Livraison à domicile gratuite*
Recrutement Envie de Fraise

Recrutement Envie de Fraise

Come on !

Envie de Fraise, c'est une marque française comme nous, nous les aimons.
Ethique, successful, dynamique, énergique, elle emprunte son nom a un cliché, c’est vrai, mais un cliché joyeux, gourmand, simple, joli. Alors ça nous plait bien.
Nous sommes installés au coeur du Paris de la mode. Si bien que nous avons nos racines au sous sol, nos ateliers et nos bureaux au 5ème étage, notre boutique au rez de chaussée. Et c’est au sein d’un immeuble mythique de la création que nous avons cousu notre histoire.

Cette histoire, c’est autour d’Anne-Laure, notre fondatrice, leader, boule d'énergie créative, que nous la tissons. En gardant toujours le bon cap, nous explorons toutes les possibilités, en relevant tous les challenges. Ambitieuse, internationale, exaltante, notre feuille de route est définitivement motivante. La raison en est simple. Ce qui nous drive chaque jour, c’est de parler aux mamans. Et c’est sacrément joli une maman ! Alors, lui offrir un instant plaisir, en lui assurant que ce que nous savons faire c’est fabriquer des vêtements qui lui iront et dans lesquels elle se sentira bien, c’est un peu magique. Et mieux encore, le faire pour qu’elle soit jolie, dans l’ère du temps, sans se ruiner, c’est tout simplement agréable. Rien de moins !

La valeur ajoutée de travailler chez Envie de Fraise ? La richesse des métiers, du modélisme à la construction du plan de collection, de l’achat du fil à la vente dans la boutique, de la DA au développeur, du SEO au CRM, de la communication au merchandising… On est tous là, à quelque pas les uns des autres.

Et ce n’est pas fini, car il manque des personnes précieuses encore : vous. Et dans l’idée, nous on est sacrément ok pour se pousser un peu et vous faire de la place.

Alors qu’en dites-vous ?
#letskeepintouch

La Team Envie de Fraise

Partager : Facebook

Nos offres

Tous ces postes correspondent à un profil à la fois très polyvalent et opérationnel, souhaitant évoluer dans un environnement entrepreneurial ambitieux et prêt à endosser des responsabilités dans un contexte international.

Country Manager Italie

Envie de Fraise.fr is the leading e-commerce company in the maternity fashion in France. It was the first French fashion brand to be created online and since the beginning, in 2006, has been able to understand and exploit the potential of online communication. In the last ten years the company has built the largest maternity database in France and developed a strong and award-winning communication strategy.
Opened more than 4 years ago, the Italian website enviedefraise.it it is the most important market after the French one, and it is has already gained a strong market share with its continuous growth.

Supported by the Ecommerce Manager and the Marketing team, your role will be to understand the French strategy and suggest the best declination on the Italian market, being responsible for its strategy and growth.
This position requires a good ability to work autonomously and to manage different responsibilities, is carried out within a team with a human dimension, and it represents a concrete opportunity to understand the richness and complexity of the web-marketing of a digital fashion brand.

You are passionate about Digital Marketing and Fashion and you love challenges. You have an aesthetic sensitivity that can understand the product and service needs of a brand dedicated to motherhood. You know how to put your creativity at the service of business by always proposing new ideas. Ideally, you have already worked in digital and for a fashion brand. You are at ease with very fast work rhythms. Your flexibility allows you to easily adapt and constantly question yourself for improvement. Your good interpersonal skills and team spirit will be indispensable to create the internal and external relationships necessary for the success of this mission.

Missions:

Business growth

  • Search, building of new projects and follow up of all partnerships to increase the brand awareness
  • Analyse site metrics to identify opportunities to improve conversion rate, AOV, and gross/net revenue.
  • Manage and monitor overall site experience and primary KPIs in a daily/weekly and monthly basis

Onsite

  • Strategic management of onsite (different choices of tone, wording..)
  • Evaluation of promotion and continuous inputs to change and improve strategy
  • Focus on mobile’s strategy
  • Description SEO (research of keywords and semantics)
  • Loyalty strategy: Adaptation of CRM program for Italian market (from brief to data analyse)

Communication

  • Strategy definition of the Italian community in the Facebook page
  • Research of bloggers with netlinking purpose and also Instagram influencers
  • Collaborate with the Head of Communication for special projects (new t-shirts/catalogue/events..)

PROFILE

  • At least 1 year of previous experience in Digital Marketing
  • Previous experience in the Luxury, Beauty, Fashion, Arts or Media industry will be preferred
  • Passion for Digital, must be up to date regarding latest media trends and digital tools and technologies
  • Strong communication skills, both verbal and written
  • Strong analytical skills, business acumen and drive for results
  • Strong project management skills (setting priorities, team coordination...)
  • Ability to develop strong working relationships with internal and external service providers
  • Ability to effectively work under tight deadlines and manage projects independently
  • Creativity and ability to take initiative and make ideas come to life in the business environment
  • MS Office, Photoshop, Google Analytics
  • Must be mother tongue Italian and fluent in English and fluent in French would be a plus

Postuler

Remonters'inscrire à la newsletter

Vous avez ajouté à votre panier

(empty)

Ma wishlist

Vous devez être enregistré pour pouvoir créer votre liste d’envies

Me connecter / Créer mon compte

Toutes les offres en cours :